پرش لینک ها
مشاهده
بکشید

برچسب اصالت چیست ؟

برچسب اصالت

یکی از رایج ترین شیوه های تقلب، تقلب در ارائه ی محصولات و کالاهایی است که بسیار مورد نیاز جامعه هستند و متقاضی هم زیاد دارند، افراد سودجو و منفعت طلب یا کالاهای تقلبی و غیر اصل را به جای محصولات اورجینال و اصلی وارد بازار میکنند و یا اینکه ارائه ی محصولات و کالاهایشان به صورت غیر قانونی و از راه های تقلبی است از این رو در دنیایی که تجهیزات پزشکی نقش حیاتی در حفظ سلامت و بهبود بیماران دارند، تأکید بر اصالت این تجهیزات بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است.

در گذشته محصولاتی که تولید داخل کشور هستند فقط باید دارای نشان سیب سلامت و شماره پروانه بهداشتی ساخت بودند و فقط محصولاتی که وارداتی بوده و توسط تجار،سازمان ها و ارگان های مختلف از خارج از کشور وارد می شدند باید حتما حتما برچسب اصالت کالا را دارا بودند، اما در حال حاضر کلیه محصولات وارداتی و همچنین تمامی محصولاتی که تولید داخل کشور هستند ملزم به دارا بودن این برچسب اصالت کالا هستند چون ملاک اصلی تشخیص سلامت کالا همین برچسب است.

پس اگر تمایل داشته باشید کالایی خریداری کنید، جدا از این که وارداتی یا داخلی باشد، داشتن نشان سیب سلامت هیچ تضمینی برای تشخیص آن کالا به عنوان محصول اصل و با کیفیت و سالم نیست و فقط باید توجهتان به برچسب اصالت کالا باشد.

طرح بررسی و کنترل اصالت و سلامت برای مبارزه با قاچاق و تقلب شکل گرفت، این طرح زیر نظر سازمان غذا و دارو انجام شد و فعالیت خودش را هم با اقلام دارویی و مکمل ها شروع کرد و بعد از اجرای موفقیت آمیز این طرح برای کلیه کالاهای حوزه ی خوراک و سلامت و بهداشتی آرایشی و …اجرایی شد.

سیستم اصالت کالا برای کنترل کالاهای غیر قاچاق از قاچاق ایجاد شده که راهکار موثری است برای استعلام اصالت و سلامت کالا با استفاده از بارکدی که روی برچسب یا لیبل و روی محصول زده میشود، با استفاده از همین برچسب از تقلب افراد سودجو در تولید، واردات و پخش انواع کالای مصرفی جلوگیری می کنند.

در این سیستم یک نرم افزار سراسری کنترل اصالت و سلامت کالا ارائه شده توسط دولت وجود دارد، در سمت دیگر سیستم اصالت، سیستم های صدور کد اصالت و سیستم های کنترل کدهای اصالت قراردارند.

مجوز ورود، اعتبار کارخانجات تولیدی، مراکز پخش و فروش، سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری همگی برای کنترل اصالت کالا کار میکنند.

این طرح کلیه محصولات خارجی، وارداتی وداخلی را کنترل میکند و برای مصرف کننده و خریدار این اطمینان را بوجود می آورد که کالایی که خریداری میکنند از اصالت و سلامت کافی برخوردار است.

برچسب اصالت، بیش از یک تکه کاغذ چسبیده به تجهیزات است؛ این برچسب نمادی از اطمینان و امنیت است. در این مقاله، می‌خواهم به شما نشان دهم که چرا باید به این برچسب‌ها اهمیت دهید و چگونه می‌توانند در تصمیم‌گیری‌های شما برای انتخاب محصولات پزشکی مطمئن نقش داشته باشند. حالا از کجا میتوان فهمید آن محصولی که قصد خریدش را داریم همه ی این فاکتورهای اصل بودن و مرغوب بودن را دارد و فیک و به درد نخور نیست و با خیال راحت میتوانیم آن را تهیه کنیم؟یا از کجا بدانیم این کالایی که خریداری کرده ایم کیفیت لازم را داشته و با اطمینان بیشتری میتوانیم ازآن استفاده کنیم؟

سیب سلامت

وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو این کار را برایمان راحت کرده اند آن هم با برچسبی به اسم برچسب اصالت کالا…

برچسب اصالت کالاهای سلامت محور  شامل کدها و شناسه‌هایی است که روی آن درج شده‌اند. این برچسب‌ها به هر کالای پزشکی در صورت داشتن استانداردهای لازم ( هنگام تولید یا وارد شدن به بازار ) یک کد یکتا تعلق می‌گیرد. با پیگیری این کد می‌توان اطلاعاتی دقیق از محصول خریداری شده به دست آورد.

اول از همه لازم است بدانیم کالاهای سلامت محور به کدام کالاها گفته میشود، کلیه محصولات خوراکی وآشامیدنی، محصولات آرایشی، محصولات بهداشتی، شیر خشک و دارو و تجهیزات پزشکی و به طور کلی همه ی محصولات مصرفی که استفاده از آن ها به سلامتی مان مربوط میشود جزو این کالاها هستند.

چه اطلاعاتی روی برچسب اصالت نوشته شده است ؟

  • اول از همه شناسه ی تجاری محصول است که یک کد ۱۴ رقمی را شامل میشود این شناسه در سطح جهان برای هر نوع کالایی کاملا اختصاصی بوده و به اختصار به آن GTN میگویند.
  • دومین مورد شناسه ای ۲۰ رقمی است که شناسه ای برای ردیابی و رهگیری است و برای هر واحد محصول بر اساس استاندارد خاصی در نظر گرفته میشود و به اختصار به آن UID میگویند.
  • سومین مورد شماره سری ساخت محصول است که شناسه ای برای شرکت تولید کننده محصول به شمار می رود که به هر سری از ساخت آن محصول اختصاص میدهند و به اختصار به آن LOT میگویند.
  • تاریخ انقضای محصول است که با این حروف اختصاری EXP شناخته میشود.
  • مورد بعدی کد اصالت ۱۶ رقمی است که به صورت محلی پوشش دار و قابل اسکرچ کردن و روی بارکد کالا قرار دارد، این کد برای هر کالا اختصاصی بوده و مصرف کننده به راحتی با خراش دادن لایه اسکرچی میتواند اصالت کالا را چک کند.
  • بارکد دو بعدی هم به جهت امنیت برچسب چاپی مورد استفاده قرارمیگیرد و با بارکد خوان ویژه ی بازرسین،توزیع کنندگان یا عرضه کنندگان خوانده میشود، بازرسان ویژه مشخصات فنی کالا، تولیدکننده، وارد کننده، تاریخ تولید، تاریخ انقضا و سری ساخت محصول را چک نموده و مورد ارزیابی قرار میدهند.

 

راه استعلام برچسب اصالت کالا چیست ؟

استعلام برچسب اصالت تجهیزات پزشکی کار بسیار راحتی است. کافی است کمی با اطلاعات موجود بر روی آن آشنا بوده و بدانیم که چگونه می‌توان از این اطلاعات برای استعلام محصول استفاده کرد.
سه راه برای این کار وجود دارد:

  • اولین راه استعلام از طریق بارکدخوان گوشی تلفن همراه و سامانه TTAC
    به این منظور باید اپلیکیشن این سامانه روی گوشی هوشمندتان نصب شده باشد، و بعد با استفاده از آن به سادگی بارکدهای روی برچسب را چک میکنید.
  • دومین راه استعلام از طریق سامانه پیام کوتاه یا تلفن گویاست
    اول از همه لازم است کد ۱۶ رقمی را که توسط لایه ای پوشیده شده خراش بدهید و بعد از آن شناسه را از طریق پیامک به شماره ۲۰۰۰۸۸۲۲ ارسال نموده و یا همچنین با استفاده از شماره تلفن گویا ۰۲۱۶۱۸۵ مورد بررسی قرار داده وکنترل کنید.
  • سومین راه از طریق این آدرس الکترونیکی است ttac.ir
    زمانی که به آدرس بالا رفته و کدهای مورد نظر را در قسمت مربوطه وارد کنید میتوانید از اصالت کالای مربوطه ی خود استعلام بگیرید.

انواع پیام های استعلام برچسب اصالت کالا چیست ؟

  1. اصالت این فراورده مورد تایید می باشد.
  2. اصالت این محصول قبلا توسط سامانه یا دستگاه دیگری کنترل شده است.
  3. این فراورده تقلبی می باشد.
  4. اصالت این محصول توسط همین سامانه و دستگاه قبلا کنترل شده است.
  5. تاریخ مصرف این محصول گذشته است.لطفا از مصرف آن خودداری فرمایید.
  6. لطفا از مصرف این محصول خودداری نموده و آن را به محلی که خریده اید بازگردانید.
  7. مصرف کننده گرامی به دلیل عدم بارگذاری کامل اطلاعات این محصول، امکان پاسخ گویی توسط سامانه رهگیری و استعلام کنترل اصالت فرآورده های سلامت میسر نیست.لطفا طی روزهای آینده مجددا تلاش کنید.

چرا الصاق لیبل اصالت ضروری است ؟

استفاده از لیبل اصالت روی تجهیزات پزشکی مزیت‌های فراوانی دارد. اول اینکه، با درج این برچسب روی بسته‌بندی تجهیزات پزشکی، می‌توان تا حد ممکن از قاچاق کالا جلوگیری کرد.

همچنین، این برچسب می‌تواند خیال خریدار را از محصول خریداری شده راحت کند. از آنجایی که کالاها و تجهیزات پزشکی، اغلب با قیمت بسیار بالایی عرضه می‌شوند، خریدار ترجیح می‌دهد هزینه خود را صرف خرید محصولی با اصالت و با کیفیت کند. لیبل اصالت تجهیزات پزشکی، اصالت و اعتبار کالای خریداری شده را تضمین خواهد کرد.

چاپ برچسب اصالت چگونه انجام می‌شود؟

حال شاید برای شما این سوال پیش بیاید که برچسب اصالت تجهیزات پزشکی را چگونه می‌توان تهیه کرد؟ باید بگوییم که برای تهیه کردن این برچسب راه‌های متفاوتی پیش روی شما می‌باشد. یکی از این راه‌ها خرید دستگاه درج برچسب است. البته از آنجایی که این دستگاه در بازار با قیمت زیادی به فروش می‌رود، فقط برای شرکت هایی مقرون به صرفه است که دارای محصولات فراروانی هستند و به طور مداوم به برچسب اصالت احتیاج دارند .

برای  شرکت هایی که تعداد محصولات کمی دارند یا توانایی تهیه دستگاه چاپ را ندارد میتوانند با شرکت هایی که در زمینه چاپ برچسب فعالیت دارند همکاری داشته باشند .

2936214

بهترین راه برای انجام امور گمرکی چیست؟

در صورت نیاز به خدمات مشاوره در خصوص واردات ، صادرات ، تامین و ترخیص محصولات و کالاهای مختلف ، میتوانید با استفاده از اطلاعات تماس مستقیم با شرکت بهین تدبیر در بالا یا پایین وبسایت سوالات خود را مطرح کنید. همچنین در صورت مشغول بودن خطوط تلفن یا عدم پاسخگویی تلفنی، می توانید از طریق پست الکترونیک یا شبکه های اجتماعی (تلگرام، واتساپ، ایتا و بله) درخواست مشاوره و شماره تماس خود را برای ما ارسال نموده و کارشناسان ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت. لطفاً توجه داشته باشید که قبل از ارائه هرگونه مراجعه حضوری، از رزرو قرار ملاقات اطمینان حاصل نمایید.

پیام بگذارید