پرش لینک ها
مشاهده
بکشید

پکینگ لیست

پکینگ لیست گمرکی یا لیست عدل بندی

پکینگ لیست چیست ؟ پکینگ لیست گمرکی یک سند بین المللی است که حاوی اطلاعات مهم صادراتی و یا وارداتی می‌باشد. این سند شامل جزئیات مربوط به محموله مانند نحوه بسته بندی، ابعاد، وزن و … می‌باشد.پکینگ لیست توسط فروشنده یا فرستنده کالا تهیه می‌شود و سپس آن را برای گمرک کشور مبدا ارسال می‌نماید. در مقابل نمونه ای از این لیست در اختیار خریدار کالا در مقصد قرار دارد که در هنگام انجام پروسه ترخیص کالا از گمرک باید این مدارک را به گمرک مقصد ارائه نماید تا بتواند کالای خود را ترخیص کند.

پکینگ لیست حاوی چه اطلاعات است:

  • داشتن نام و آدرس و اطلاعات فروشنده به صورت کامل
  • داشتن نام و آدرس و اطلاعات خریدار به صورت کامل
  • مشخص بودن وزن کالای موجود در بسته بندی کلی و همچنین وزن جداگانه کالاها
  • مشخص بودن نام کالاها و اقلام به همراه تاریخ و شماره صدور برگه پکینگ لیست
  • ثبت شرح اقلام موجود در قرارداد به علاوه ثبت شماره قرارداد
  • ارائه نام کشور‌های مبدأ و مقصد محموله و اطلاعات آن ها
  • مشخص بودن پرداخت به صورت اعتباری یا نقدی و داشتن شماره (LC) در زمان خرید به صورت اعتبار اسنادی
  • نحوه ارسال کالا و طریقه حمل آن ها از مسیرهای ارتباطی هوایی، دریایی، زمینی و ریلی

پکینگ لیست یکی از ضروری‌ترین اسناد جهت ارائه به گمرک است که در صورت تفاوت در محتویات بسته‌ها، حتما باید تحویل داده شوند.

مزایای استفاده از پکینگ لیست عبارتند از:

اطلاعات مفید در پکینگ لیست امکان وارد کردن اطلاعات را در بانک‌های کشور فراهم می‌کند.

تعداد کالاهای ارسالی در عدل بندی لیست شده است؛ این سند برای اثبات بارنامه داخلی بسیار مفید است و می‌توان از طریق آن اطلاعات لازم برای گواهی مبدا را بدست آورد.

با تهیه پکینگ لیست برای وارد کردن جزییات کالا در سیستم های اینترنتی نیازی نیست که به دنبال اطلاعات بگردید، چون همه مشخصات در داخل پکینگ لیست ثبت شده است.

با استفاده از اطلاعات این فهرست می‌توانید از جزئیات کالا بدون مراجعه به بخش الکترونیکی صادرات مطلع شوید.

اگر کالای شما دارای شرایط خاصی باشد که گفتن آن ضروری است می‌توانید از طریق لیست عدل بندی آن را قید کرده و ایمنی آن را تضمین کنید.

تفاوت پکینگ لیست و اینویس در چیست ؟

پکینگ لیست و فاکتور تجاری در نگاه اول بسیار مشابه به یکدیگر و تقریبا یکسان به نظر می رسند اما تفاوت آن ها در این است که هر کدام برای اهداف گوناگونی تهیه شده اند و نمی توان هیچ یک از این اسناد مهم را جایگزین دیگری نمود. اولین تفاوت و مهم ترین تفاوت این دو سند این است که از فاکتور تجاری برای بررسی امور مالی و حسابرسی استفاده می شود اما در برگه های پکینگ لیست علاوه بر وجود این اطلاعات کاربردی، اطلاعات دیگری مربوط به نحوه پرداخت و دیگر موارد نیز ذکر شده است و به گونه ای کامل تر می باشد. از دیگر تفاوت های فاکتور تجاری و پکینگ لیست می توان به تمرکز اصلی فاکتورهای تجاری بر روی پرداخت هزینه های حمل و نقل دریایی، حمل و نقل زمینی اشاره نمود. در صورتی که فهرست عدل بندی یا پکینگ لیست، چک لیستی است که اطلاعات کامل مرسوله را ارائه می نماید. این دو سند تجاری در کنار هم بسیار قابل اهمیت بوده و باعث می شود ارزش مرسوله های تجاری بهتر تشخیص داده شود و هزینه حمل و نقل بین المللی آن ها به شکل بهتری محاسبه گردد.

ویژگیپکینگ لیستفاکتور تجاری
هدفارائه اطلاعات مربوط به محمولهارائه اطلاعات مربوط به معامله
محتوانوع، تعداد، ابعاد، وزن، …قیمت، شرایط پرداخت، …
کاربردعملیات لجستیکیعملیات مالی
الزام قانونیالزامیالزامی
زبانزبان های مختلفزبان‌های مختلف
2936214

کلام اخر 

در صورت نیاز به خدمات مشاوره در خصوص واردات محصولات و کالاهای مختلف ، میتوانید با استفاده از اطلاعات تماس مستقیم با شرکت بهین تدبیر در بالا یا پایین وبسایت سوالات خود را مطرح کنید. همچنین در صورت مشغول بودن خطوط تلفن یا عدم پاسخگویی تلفنی، می توانید از طریق پست الکترونیک یا شبکه های اجتماعی (تلگرام، واتساپ، ایتا و بله) درخواست مشاوره و شماره تماس خود را برای ما ارسال نموده و کارشناسان ما در کمتر از 24 ساعت با شما تماس خواهند گرفت. لطفاً توجه داشته باشید که قبل از ارائه هرگونه مراجعه حضوری، از رزرو قرار ملاقات اطمینان حاصل نمایید.

پیام بگذارید